حادثه عاشورا؛ حلقه زنجیر تقابل بین حق و باطل  
کد خبر: 3746819
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

حادثه عاشورا؛ حلقه زنجیر تقابل بین حق و باطل  

گروه معارف ــ رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه حادثه عاشورا حلقه زنجیر تقابل بین حق و باطل است،‌ گفت: مهم‌ترین عبرت در قیام خونین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقاومت و پایداری در برابر جبهه باطل و استکبار است.

حادثه عاشورا؛ حلقه زنجیر تقابل بین حق و باطل  حمدالله مرادی، رئیس شورای هیات مذهبی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعددی همزمان با ایام محرم در این شهرستان، اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری با همکاری هیئات مذهبی و سایر ارگان‌ها در شهرستان در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان در شهرستان خرم‌دره نیز برگزار شد، ادامه داد: از دیگر برنامه‌های شهرستان در این ایام می‌توان به تجمع بزرگ عاشورائیان خرم‌دره در میدان قائم(عج) اشاره کرد که به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش خواهد شد.
وی ترویج فرهنگ عاشورایی و اسلام ناب محمدی را از اهداف برگزاری این مراسم‌ها دانسته و گفت: البته باید توجه داشته باشیم که در عزاداری‌ها شئونات اسلامی را رعایت کرده و در طول برگزاری این مراسم‌ها به فکر افزایش معرفت خود نسبت به امام حسین(ع) و اهداف قیام و نهضت ایشان باشیم.
مرادی ادامه داد: یکی از اهداف قیام ایشان جلب توجه مردم به سمت نماز و به خصوص نماز اول وقت و جماعت است که باید از این درس بزرگی که ایشان به ما داده‌اند در طول زندگی بهره‌مند شویم که بنابراین بجاست که برپایی نماز اول وقت ظهر عاشورا نیز توسط هیئات و دسته‌های عزاداری مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول تاکید کرد: عاشورا یک حادثه نبود بلکه یک سرمشق بود وگرنه جریان تقابل و رویارویی حق و باطل از ابتدای تاریخ آغاز شده و تا روز قیامت نیز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه صحنه عاشورا در عصر ما نیز تکرار می شود، ادامه داد: حادثه عاشورا حلقه زنجیر تقابل بین حق و باطل بود، حق و باطل هر لحظه در جنگ هستند.
مرادی با اشاره به اهمیت تبیین عبرت‌های عاشورایی قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) برای جامعه اسلامی، اظهار کرد: مهم‌ترین عبرت در قیام خونین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقاومت و پایداری در برابر جبهه باطل و استکبار است و این مقاومت و پایداری با وعده و نصرت الهی قطعا به پیروزی منتج خواهد شد.
انتهای پیام
captcha